Trello Power-Ups

 

Werk jij als Scrum Master samen met je Developers met de online tool TRELLO? Dan weet je dat TRELLO een hele handige tool is om projecten mee te digitaliseren. Naast de gratis standaard versie van TRELLO, waarbij je onbeperkt borden, lijsten, kaarten, leden, checklists en bijlagen mee kan gebruiken. Biedt TRELLO voor de gevorderde Scrum Teams ook een betaalde versie aan. Bij de betaalde versie biedt TRELLO de mogelijkheid tot het gebruiken van meerdere Power-Ups. Deze Power-Ups zorgen ervoor dat TRELLO uit te breiden is met nog meer functionaliteiten.

 

Slack

Met de Slack Power-Up koppel je eenvoudig je Slack omgeving aan TRELLO. Zo zorg je ervoor dat er optimaal gecommuniceerd kan worden door teamleden. Je kan configureerbare waarschuwingen instellen om automatisch Slack-kanalen op de hoogte te brengen als er iets veranderd op een Trellobord en je kan herinneringen sturen via Slack over Stories op het bord

 

Butler

Butler is een handig Power-Up waarmee je automatisch scripts kan instellen volgens een ‘als dit, dan dat’ principe. Zo automatiseer je in een handomdraai verschillende processen. Zo kan je bijvoorbeeld maandelijks terugkerende taken steeds automatisch op je TRELLO bord plaatsen. Of je kan automatisch personen aan verschillende taken koppelen. Ook als een taak is afgerond wordt deze automatisch verplaatst naar het bord ‘Done’. Zo bespaart Butler jou aardig wat tijd.

 

Burndown for TRELLO

Met Burndown for TRELLO maak je gemakkelijk een Burndown Chart voor tijdens je sprint. Deze Power-Up maakt automatisch een Chart waarin je precies de informatie op kan vragen die je nodig hebt.

 

Kaartherhaler

De Kaartherhaler maakt automatisch kaarten aan voor taken die zich herhalen. Zo hoef je niet bij elke sprint weer dezelfde kaarten te maken. Je kan de herhaling van kaarten dagelijks, wekelijks, maandelijks en jaarlijks plannen. Daarnaast worden kaarten automatisch naar opgegeven lijsten gekopieerd en zo creëer jij een proces in je workflow waar je U tegen zegt.

 

Hello Epics

Met Hello Epics kan je Epic <–> User Stories relaties aanbregen tussen verschillende kaarten. Zo kan je makkelijk bijhouden wat een Epic is en hoe je deze spreidt over verschillende User Stories. Met Hello Epics creëer je Parent-Child relaties tussen kaarten. Hierdoor kan je zelfs een project splitsen over verschillende TRELLO borden. Dat is handig als je de algemene voortgang van een project op meerdere borden wil volgen.

 

Kalender

De Kalender Power-Up is eigenlijk onmisbaar op elk TRELLO bord. Hiermee kan je de vervaldata van kaarten weergeven in een wekelijkse of maandelijkse kalenderweergave. Zo kan je makkelijk bijhouden wat er nog gedaan moet worden voor wanneer. De agenda kan je ook exporteren naar apps van derden met een iCalender-koppeling.